ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
طرح بازآفرینی 3 شهر استان اردبیل عملیاتی می شود

۱۶:۰۴ | ۱۳۹۸/۰۲/۱۵

معاون بازآفرینی شهری استان اردبیل:

طرح بازآفرینی 3 شهر استان اردبیل عملیاتی می شود

عصر بازآفرینی: معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امسال طرح بازآفرینی 3 شهر اردبیل ، پارس آباد و مشگین شهر با ابلاغ اعتبارات لازم عملیاتی می شود.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از ایرنا، شهرام باباخانی گفت:  با توجه به ابلاغ موافقتنامه بازآفرینی شهری استان اردبیل با 393 میلیارد ریال اعتبار در اواخر سال 97 مقرر شد در سه شهرستان اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر باز آفرینی شهری پروژه ها در قالب روبنای ساختمان ها و بهسازی معابر و توانمندسازی اجرایی شود.
وی اظهار داشت: فراهم نمودن شرایط برای بالا بردن سطح زندگی در محلات فرسوده از سیاست های بازآفرینی شهری است و بر این اساس 40 محله این شهرها تا سال 1400 در دستور کار احیا قرار گرفته و طرح جامع استانی در این زمینه نهایی شده است.
معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: مباحث بازآفرینی و پروژه‌ های تعریف شده در استان به فراخور نیاز پیش رفته و در حال حاضر پروژه ‌های بازآفرینی سال 97 در حال نهایی شدن است.
وی با اشاره به میزان هماهنگی وضع اجتماعی و فرهنگی محله ‌ها با پروژه ‌های بازآفرینی اضافه کرد: وضعیت اجتماعی و فرهنگی هر شهر با دیگری متفاوت است و عموما در بافت ‌های تاریخی به دلیل نبود اعتماد به سیستم استقبال چندانی از پروژه ‌های جدید دیده نمی شود.
باباخانی بیان کرد: هر محله دارای قوانین منحصر به خود است و چون زمین ‌های خالی برای پروژه وجود ندارد نمی‌ توان پروژه‌ های هم شکلی را برای بافت ‌های قدیمی ایجاد کرد.
معاون بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: معمولا از مسائل فرهنگی چندان استقبالی نمی‌ شود ، همچنین درباره تعریض خیابان ‌ها و کوچه‌ ها مقاومت وجود دارد و امیدواریم با هماهنگی دستگاه‌ های دیگر این قبیل مشکلات حل شوند.
وی اضافه کرد: در شهرهای مشگین شهر ، پارس‌ آباد ، خلخال ، گرمی و اردبیل محله ‌های هدف شناسایی شدند و 11 پروژه مشارکتی به صورت آماده سازی، ساخت واحدهای مسکونی و تجاری و خدماتی در دستور کار اس و برای اجرای آن 2 هزار میلیار ریال اعتبار پیش بینی شده است .
تاکنون بیش از هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در استان اردبیل شناسایی شده است.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما