ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
بازآفرینی شهری یکی از اهداف اصلی ما در حوزه توسعه شهری است

۱۶:۰۱ | ۱۳۹۸/۰۲/۲۹

وزیر راه و شهرسازی:

بازآفرینی شهری یکی از اهداف اصلی ما در حوزه توسعه شهری است

عصر بازآفرینی: وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر حساسیت بالای شهر تهران به هنگام وقوع بلایای طبیعی از مسئولان درگیر در امر بازآفرینی شهری خواست تا برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار را به ویژه در شهر تهران با شتاب بیشتری دنبال کنند.رر

به گزارش عصر بازآفرینی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم مبادله تفاهم‌نامه همکاری مشترک بازآفرینی شهری محله‌های هدف شهر تهران بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران گفت: اگر در وزارت راه و شهرسازی مسیر طولانی ای برای تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی برای شهرها طی می شود، هدفی جز مدیریت زندگی شهری و شهرسازی براساس یک طرح و برنامه منسجم نداریم.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است، هر جا طرح و برنامه فاخری داشته ایم و خود را ملزم به تحقق اهداف آن طرح و برنامه کرده ایم نتایج خوبی به دست آورده ایم و هر کجا از انجام یک طرح فاصله گرفتیم و رفتار گزینشی در پیش گرفته ایم، فساد و چانه زنی قوت پیدا کرده و هنجارها جای خود را به ناهنجاری ها داده است. 

اسلامی ادامه داد: انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری مبنی بر ایجاد نهاد راهبردی و پایش طرح‌های توسعه‌ای شهر تهران بین شهرداری، شورای شهر و وزارت راه و شهرسازی نه تنها موجب مراقبت از طرح جامع و ساماندهی طرح‌های تفصیلی خواهد شد، بلکه در آینده نیز منجر به اصلاح طرح‌های آتی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بازآفرینی شهری یکی از موضوعات مهمی است که به ویژه مورد تاکید رییس جمهور نیز قرار دارد، تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه سه‌جانبه همکاری مبنی بر ایجاد نهاد راهبردی و پایش طرح‌های توسعه‌ای شهر تهران بین شهرداری، شورای شهر و وزارت راه و شهرسازی، بازآفرینی شهری در مقیاس یک محله مورد توجه، تصمیم گیری و اجرا قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: شهر تهران در برابر بلایای طبیعی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل برنامه بازآفرینی شهری باید در این شهر با شتاب بیشتری و با حضور بخش خصوصی و مردم انجام شود. همچنین بازآفرینی شهری یکی از اهداف اصلی ما در حوزه توسعه شهری به شمار می رود.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما