ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
از این پس بازآفرینی با رویکرد نوسازی بافت پیش می رود

۱۶:۰۶ | ۱۳۹۸/۰۲/۲۹

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری:

از این پس بازآفرینی با رویکرد نوسازی بافت پیش می رود

عصر بازآفرینی: معاون وزیر راه شهرسازی با اشاره به اینکه نوسازی در قالب تک بناها باعث اغتشاش و ناهمگونی بافت می شود، گفت: از این پس شرکت بازآفرینی شهری ایران بازآفرینی را با رویکرد نوسازی بافت پیش می برد.

به گزارش عصر بازآفرینی، سید محمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، در مراسم مبادله تفاهم‌نامه همکاری مشترک بازآفرینی شهری محله‌های هدف شهر تهران که بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران منعقد شد، اظهارکرد: حسب تاکید رییس جمهور برای شتاب بخشیدن به امر نوسازی بافت های فرسوده شهری، به بررسی و آسیب شناسی علت کند بودن فعالیت ها در این حوزه پرداختیم و به این نتیجه رسیدیم که تاکنون در امر نوسازی بیشترین تکیه بر اقدامات تشویقی بوده که عمدتا منجر به نوسازی تک بناها شده است. 

وی با اشاره به اینکه نوسازی در قالب تک بناها باعث اغتشاش و ناهمگونی بافت می شود، گفت: تعریض های موردی و تغییر در ارتفاع و تراکم بنا ما را به این فکر واداشت که در رویکرد نوسازی بافت باید بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تعامل نزدیکی وجود داشته باشد و این اقدام بزرگ و مهم به عنوان پروژه واحدی دیده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: بافت های فرسوده از حیطه مدیریت شهری بیرون نیست اما به دلیل اینکه مشکلات عمده و مفرطی دارد که برطرف شدن آن نیازمند کمک دولت است، ما نیز در کنار شهرداری فعالیت مشترک و واحدی را تعریف می کنیم و همه ظرفیت و توان خود را برای پیشبرد این فعالیت ها به کار می گیریم.

وی با اشاره به اینکه از پروژه نوسازی سیروس بیش از یک دهه می گذرد و اقدام چشمگیری در این سال ها در این منطقه انجام نشده، افزود: در حال حاضر محدوده ای از محله سیروس برای نوسازی هدف گذاری شده و با اقدامات تملکی، به دنبال این هستیم که به نوسازی واحدهای مسکونی و ایجاد زیرساخت های مناسب برای این محله اقدام کنیم.

پژمان با تاکید بر اینکه نوسازی محله سیروس از اولویت های مهم بازآفرینی است، بیان کرد: به همین دلیل اراضی خود را در اختیار این پروژه قرار دادیم و به جهت پشتیبانی بیشتر، تسهیلات بانکی و امکاناتی را که باید از مسیر اعتبارات تملک دارایی ها به دست بیاوریم را نیز برای پیشبرد پروژه به میدان آوردیم. 

وی ادامه داد: 52 واحد مسکونی از پیش ساخته شده را در اختیار این پروژه قرار دادیم تا در صورت امکان در اختیار شرکت توسعه‌گر برای معاوضه قرار گیرد و یا آنکه به عنوان اسکان موقت برای ساکنان بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، اظهارکرد: برای نوسازی بافت ها از یک توسعه گر که دارای سوابق خوب توسعه گری در سطح شهر بوده و ظرفیت بالای اجرایی و سرمایه ای داشته است، استفاده کردیم و در خصوص بازگشت سرمایه نیز به این توسعه گر اطمینان داده شده تا بتوانیم با هم نوسازی بافت ها را انجام دهیم.   

وی بیان کرد: در حال حاضر محدوده 4/4 هکتاری برای نوسازی در دستور کار قرار گرفته است که بخشی از این محدوده تملک شده و بخش باقی مانده نیز با همکاری و مشارکت مردم تملک خواهد شد.

پژمان در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با بکاگیری تمامی سوابق و ظرفیت توسعه گر و همچین به خدمت گرفتن تجارب جهانی، طرح متناسبی را بدون خروج از ظرفیت های قانونی این محدوده ها اجرا کنیم و با کم شدن فاصله در جهت تسریع در بررسی و تصویب طرح، صدور پروانه و هماهنگی دستگاه های خدماتی گام برداریم. همچنین با بکار گرفتن تمامی ظرفیتهای خدماتی امکان تحقق پذیری این پروژه را افزایش دهیم.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما