سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
جمع آوری اطلاعات پروژه های نیمه تمام کشور تا پایان تیرماه

۱۵:۴۷ | ۱۳۹۸/۰۳/۰۱

جمع آوری اطلاعات پروژه های نیمه تمام کشور تا پایان تیرماه

عصر بازآفرینی: معاون وزیر راه و شهرسازی از جمع آوری اطلاعات پروژه های نیمه تمام سراسر کشور و تامین اعتبار آنها تا پایان تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش عصر بازآفرینی، سید محمد پژمان در ستاد بازآفرینی شهری استان کرمانشاه که عصر سه شنبه در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه 500 میلیون ریال تسهیلات به افرادی که در کلانشهرها و مراکز استان ها قصد نوسازی واحد مسکونی خود را که در بافت فرسوده داشته باشند، پرداخت می شود، اظهارکرد: این مبلغ تسهیلات برای سایر شهرها 400 میلیون ریال است که با سود 9 درصد به متقاضیان پرداخت می شود.

وی با اشاره به در اولویت بودن انبوه سازان برای دریافت تسهیلات، افزود: علاوه بر ارائه تسهیلات ساخت مسکن، هزینه صدور پروانه ساختمانی نیز رایگان خواهد بود و شرکت بازآفرینی شهری ایران در اسرع وقت مطالبات شهرداری ها را پرداخت خواهد کرد.

پژمان گفت: متولی پرداخت تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی بانک مسکن است و در صورت تمایل فرد وام گیرنده، بانک مسکن تا سقف یک میلیارد و یکصد میلیون ریال تسهیلات با سود 18 درصد در اختیار این افراد قرار دهد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر لزوم نوسازی واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده، افزود: هم اکنون جمعیتی در حدود 20 میلیون نفر در کشور در مناطق فرسوده ساکن هستند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع بازآفرینی شهری، بر ضرورت همکاری مردم با متولیان بازآفرینی تاکید کرد و گفت: مردم باید همکاری های لازم را داشته باشند و از فرصت پیش آمده در راستای نوسازی واحدهای مسکونی خود استفاده کنند.

پژمان در خصوص اجرای پروژه های مختلف در حوزه شهری کشور، گفت: مقرر شده تا پایان تیرماه اطلاعات پروژه های نیمه تمام در کشور جمع آوری و اعتبار لازم برای اجرای آنها به تناسب آن تامین شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هدف و اولویت اول وزارت راه و شهرسازی به سرانجام رساندن پروژه های نیمه تمام است و تکمیل این پروژه ها اهمیت بیشتری نسبت به اجرای پروژه های جدید دارد.

وی در پایان اظهارکرد: کرمانشاه استانی ثروتمند و با قابلیت های بالا در حوزه شهری و استفاده درست از منابع موجود موجب ثروت آفرینی و در نتیجه رونق گرفتن پروژه های در دست اجرا می شود.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما