جمعه 28 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
واگذاری اختیارات شرکت عمران بازآفرینی شهری به استان ها

۱۵:۳۰ | ۱۳۹۸/۰۳/۲۱

مدیرعامل شرکت عمران بازآفرینی شهری گفت:

واگذاری اختیارات شرکت عمران بازآفرینی شهری به استان ها

عصر بازآفرینی: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران بازآفرینی شهری گفت: بزودی هیات های اجرایی متشکل از معاونت عمرانی استانداری، شهرداری ها، و مدیرکل راه و شهرسازی در استان ها تشکیل می شود و اختیارهای خود در شرکت بازآفرینی را به آن واگذار می کنیم.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از ایرنا، سیدمحمد پژمان روز سه‌شنبه در جریان بازدید از محله چاهستانی های بندرعباس اظهار داشت: این کار فرآیند تصمیم گیری را کوتاه می‌کند و اختیار استفاده از امکانات را هم برای سرعت بخشیدن به نوسازی و تأمین رفاه مردم سکونتگاه‌های غیر رسمی به هیأت اجرایی استان واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: با این رویکرد جدید موازی کاری‌های بین دستگاهی از بین می‌رود و همه اداره‌های اجرایی و خدماتی با مدیریت واحد باید به فعالیت در این محله‌ها بپردازند که این تمرین مدیریت واحد شهری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: اختیار منابع سرمایه خود را به هیأت یاد شده واگذار می‌کنیم که با این کار مشکلی از بابت منابع مالی برای بازآفرینی محله چاهستانی های بندرعباس وجود ندارد.
پژمان افزود: مسؤولان استانی اکنون باید با انتخاب مشاور کار خود را در این محله برای مشخص شدن جبهه‌های کاری ادامه دهند تا میزان منابع مورد نیاز هم مشخص شود.

وی گفت: علاوه بر نقدینگی که برای آغاز کار در محله چاهستانی ها پرداخت می‌شود منابع سرمایه‌ای هم در بندرعباس داریم که اختیار جابه جایی و فروش آنها برای هزینه کرد در این طرح به مدیران استانی واگذار می‌شود.
پژمان خاطر نشان کرد: حداقل ارزش اراضی در اختیار برای جابه‌جایی وی فروش به چند صد میلیارد تومان می‌رسد.

** ۵۵ هزار هکتار سکونتگاه غیر رسمی در کشور وجود دارد

معاون وزیر راه و شهر سازی، بیان داشت: حدود ۵۵ هزار هکتار سکونتگاه غیر رسمی در کشور وجود دارد که نیاز به باز آفرینی دارند که بند عباس سهم عمده‌ای در آن دارد.
پژمان افزود: یک سوم شهر بندرعباس جزو بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی است که امروز بر روی محله چاهستانی ها متمرکز شده‌ایم.

بازآفرینی‌های شهری براسای اقلیم، فرهنگ و شنت های مردم مناطق انجام می‌شود

پژمان خاطر نشان کرد: بدون تردید بازآفرینی کار جامع و کاملی است که همه مسائل از نقطه آغاز تا پایان مد نظر قرار می‌گیرد.
وی در خصوص رعایت مؤلفه‌های معماری ایرانی اسلامی هم بیان داشت: زمانی که به مردم الگوی معماری و نما داده نشود آنان هم سلیقه‌ای عمل می‌کنند ولی به طور قطع کار مشاور یافتن الگوی معماری متناسب با اقلیم، فرهنگ و سنت مردم منطقه برای بازآفرینی شهری در سکونتگاه‌های غیررسمی است.
پژمان افزود: کارهایی که در محله چاهستانی های بندرعباس به عنوان الگوی بازآفرینی شهری انجام می‌شود دارای هویت بوده که اینجا را تبدیل به یکی از نقاط و برجسته و جذاب برای بازدید مردم خواهد شد.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما