يكشنبه 9 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
۷۰ درصد شهر‌های همدان به باز آفرینی نیاز دارد

۱۵:۴۶ | ۱۳۹۸/۰۴/۰۵

مدیر‌کل‌راه و شهرسازی استان همدان:

۷۰ درصد شهر‌های همدان به باز آفرینی نیاز دارد

عصر بازآفرینی: مدیر‌کل‌راه و شهرسازی استان همدان گفت: ۷۰ درصد شهر‌های همدان در محدوده باز‌آفرینی قرار دارد و دولت نیز برای باز‌آفرینی، تسهیلات بانکی با سود ۹ و ۱۸ درصد در نظر گرفته است.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از تسنیم، حسن ربانی ارشد صبح امروز در  ستاد بازآفرینی پایدار همدان اظهار داشت: دولت برای ساخت و بهسازی محلات هدف باز‌آفرینی 40 میلیو‌ن تومان تسهیلات با سود 9 درصد و همچنین تسهیلات 20 میلیو‌ن‌تومان به ازای ساخت هر واحد شخصی‌ساز اختصاص می‌دهد، یعنی برای ساخت یک واحد شخصی‌ساز 60 میلیو‌ن‌تومان در سرجمع تسهیلات در نظر‌گرفته است.

وی‌درباره مقدار تسهیلات تعلق گرفته برای ساخت واحد‌های جدید به روش انبوه‌سازی صنعتی و معمولی نیز افزود: برای انبوه‌ساز معمولی همین نرخ سود برای تسهیلات لحاظ شده اما سقف تسهیلات به ازای ساخت هر واحد مسکونی در بافت باز‌آفرینی به ترتیب برای انبوه‌ساز صنعتی و معمولی با نرخ‌سود‌های 9 و 18 درصد 60 و 40 میلیون‌تومان سرجمع 80 میلیو‌ن تومان و برای انبوه‌سازی معمولی هم40 و 40 میلیو‌ن تومان است.

 ربانی‌ارشد با یاد‌آوری اینکه این تسهیلات 30 ماهه پرداخت می‌شود گفت: افزون بر این تسهیلات ودیعه مسکن 15 میلیون‌تومانی با سود 18 درصد و 7 میلیون‌تومان با نرخ سود 9 درصد در سرجمع 22 میلیون‌تومان برای افرادی که تمایل به نوسازی واحد مسکونی خود در بافت باز‌آفرینی داشته باشند خواهد پرداخت.

مدیر کل راه‌و شهر‌سازی بدون اشاره به تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده در این حوزه در شهر همدان افزود: انتظار داریم تعداد پروانه‌‌های بهسازی و بازسازی بافت باز‌آفرینی شهر همدان بیش از آمار موجود باشد و برای تحقق آن به روش‌های مختلف هم اطلاع‌رسانی شده است.

وی اظهار داشت: دولت برای‌بهسازی زیر‌ساخت‌های بافت باز‌آفرینی شهری هم قیر یارانه‌ای اختصاص داده است که شهرداری همدان قیر یارانه‌ای خود را دریافت کرده است شرط هم این بوده است که قیر با دریافت ضمانت‌نامه از شهرداری تحویل شود تا قیر فقط در محدوده باز‌آفرینی شهری استفاده شود که بر اساس نظارت کارشناسان همین اتفاق افتاده است.

ربانی ارشد افزود: اداره‌کل راه و شهر‌سازی استان همدان برای تسهیل در قیر یارانه‌ای برای شهرداری‌ها که امکان سپردن ضمانت‌نامه را نداشتند تعهد محضری رئیس شورا را هم پذیرفته است تا مسیر تسهیل شود و همچنین اعتبارات باز‌آفرینی شهری 16 میلیارد‌تومان به صورت گلوبال ابلاغ شده است که هر شهری سریعتر تا قبل از 10 تیر‌ماه عملکرد ارایه کند به آن شهر‌ستان و یا شهر تعلق خواهد گرفت.

 معاون فرماندار همدان در هماهنگی امور عمرانی شهرستان نیز گفت: بر اساس تبصره 18 بند الف قانون، 16 میلیارد‌تومان برای باز‌آفرینی شهری در استان مصوب و ابلاغ شده است که حدود 20 درصد آن را تخصیص دادند که از این مبلغ 8 میلیارد‌تومان آن به شهرداری همدان تعلق دارد.

 رضا زمانی اظهار داشت: برای اجرای برخی از طرح‌های باز‌آفرینی تفویض اختیار هم از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی برای اجرای طرح‌های باز‌آفرینی شهری شده است که دستگاه‌های دارنده این تفویض باید سریعتر برای جذب اعتبار اقدام لازم را انجام دهند.

 وی افزود: برای جذب اعتبار باز‌آفرینی شهر همدان در گذشته مناطق توانمند‌سازی وبافت فرسود وجود داشت که اکنون به باز‌آفرینی تغییر نام داده است و شهرداری تقاضا دارد که بخشی از بافت فرسوده و یا توانمند‌سازی سابق هم برای تامین اعتبار و صدور پروانه ساخت به مجموع مساحت و محدوده بافت باز‌آفرینی افزوده شود.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما