يكشنبه 9 ارديبهشت 1403
ASR BAZAFARINI
نسخه آزمایشی
اجرای طرح بازآفرینی شهری در بافت‌ فرسوده شهرضا

۱۶:۲۶ | ۱۳۹۸/۰۵/۲۶

شهردار شهرضا خبر داد:

اجرای طرح بازآفرینی شهری در بافت‌ فرسوده شهرضا

عصر بازآفرینی: شهردار شهرضا گفت: بازآفرینی مناطق با بافت فرسوده در شهرضا یک اقدام مشترک بین شهرداری و اداره راه‌ و شهرسازی‌ است که براساس آن محله‌های با بافت فرسوده و حاشیه‌ای بازآفرینی می‌شود.

به گزارش عصر بازآفرینی به نقل از تسنیم،  حبیب قاسمی، با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری با رویکرد احیای سه بافت تاریخی، ناکارآمد شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی با اخذ اعتباراتی از شرکت بازآفرینی شهری در شهرضا اجرایی شده است اظهار داشت: بر همین اساس نسبت به درخواست هزار تن قیر برای آسفالت معابر در این مناطق با محوریت اداره کل راه و شهرسازی اقدام شده است.

وی افزود: پس از توافق نهایی، پیمانکار نسبت به ارائه ضمانت‌نامه یک هزار تن به اداره کل راه و شهرسازی اقدام کرده اما در نهایت این میزان به دلیل عدم تخصیص قیر از تهران به حدود 500 تن کاهش یافته و سپس دوباره به میزان 300 تن رسیده است.

شهردار شهرضا با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی به عنوان اجرا کننده با رویکرد انجام عملیات آسفالت در مساحت 100 هزار متر مربع وارد میدان شده و از شهرداری تقاضای مناطق نیازمند عملیات آسفالت را کرده است گفت: با لایحه شهرداری، شورای شهر تصویب کرده است که در خمینی‌آباد، شهرک طالقانی، ترک‌آباد، محله چاووشی، قسمت‌هایی از منوچهرآباد، اسلام‌آباد و جرم‌افشار نیز در این طرح لحاظ شود.

وی با بیان اینکه شهرداری تنها براساس اولویت نسبت به بسترسازی اقدام کرده و سهمیه و حدنصاب هیچ محله‌ای را تغییر نداده است، بیان کرد: امسال در بودجه‌بندی 540 میلیارد ریالی شهرداری شهرضا ردیفی بالغ بر 65 میلیارد ریال برای آسفالت گذرها و معابر در نظر گرفته شده است.

قاسمی با بیان اینکه میزان بدهی شهرداری شهرضا در بدو مسئولیت بنده در شهرداری شهرضا 380 میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: در طول این مدت تعدادی آرای جدید صادر شده است که بر همین اساس میزان بدهی شهرداری شهرضا در حال حاضر حدود 400 میلیارد ریال شده است.

برچسب ها:

 
نام
نظر شما